Grev Wedels Plass Auksjoner
GWPA er et nisjeauksjonshus som er spesialister på Edvard Munch og eldre og moderne kunst av høy kvalitet. Gjennom nøye definerte målgrupper og skreddersydd markedsføring har vi siden starten i 1992 oppnådd utallige rekordpriser for våre mest kjente eldre og nyere mestre.
Avgrensningen i hva vi tar inn for salg og tydeligheten overfor våre kjøpere gjør GWPA til et naturlig førstevalg for mange som har et verdifullt kunstverk man vurderer å selge, eller man har et helt bo som skal fordeles eller realiseres. Våre spesialauksjoner bringer ofte overraskende gode resultater for våre selgere, og forutsigbarhet og forventninger hos våre kjøpere.
GWPA har en profesjonell stab, med mer enn 30 års erfaring. Både den kunstfaglige- og markedsførings-kompetansen har høyeste prioritet. Dette er viktig for å kunne sette riktige vurderinger og kunne gi profesjonelle råd. Vi legger stor vekt på personlig oppfølging og entusiasme fra første kontakt, gjerne i form av et hjembesøk, frem til salget er gjennomført og oppgjør har funnet sted. Ethvert salgsoppdrag behandles individuelt. Det betyr skreddersydd markedsføring for hvert eneste objekt vi påtar oss å selge.
GWPA holder til på Bankplassen 1A i Kvadraturen, midt mellom Nasjonalmuseet og MUNCH. Det er kun ti minutters spasertur fra hver av de to institusjonene. Kommer du med bil er Bankplassen lett tilgjengelig og vi tilbyr gratis kundeparkering ved Gamle Logen på Grev Wedels Plass 2, etter avtale.
GWPA legger vekt på lave omkostninger for selger. Kunstverk med antatt verdi under kr. 50.000 (kr. 5.000 for grafikk) henvises vanligvis til andre salgskanaler.
For GWPA er kvalitet i alle ledd det viktigste
GWPA etterlever følgende prinsipper:
- Kunst og kunstgjenstander av høy kvalitet selges på tradisjonelle auksjoner som streames og som gir mulighet for budgivning online. Stadig flere benytter seg av dette.
- Kunden skal møte et personlig engasjement hos GWPA med en tydelig interesse for å oppnå et best mulig resultat.
- Katalogiseringsarbeidet skal bestå av grundige undersøkelser og relevante tekster.
- Markedsføringen skal være omfattende, moderne og skreddersydd for hvert eneste objekt vi tar inn.
- Tidlig innlevering gjør det mulig for oss å legge ned det arbeidet vi ønsker for å oppnå best mulig resultat.